Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Ocean view boekje

Hallo allemaal,

Van Studio Light komt er weer een hele gave nieuwe lijn uit deze week: Ocean View.
Ik ben er al mee aan de slag gegaan en heb er dit boekje met omslag mee gemaakt.
Er is weer heel veel in te zien dus ik heb er ook weer een filmpje van gemaakt.
In deze blogpost zal ik uitleggen hoe ik het gemaakt heb.




Hierboven vindt je het filmpje dat ik gemaakt heb van dit leuke boekje.
Wordt  gratis volger van mijn YouTube kanaal en mis nooit meer een filmpje van mij.



Om het boekje heb ik een omslag gemaakt die er vanaf geschoven kan worden om het boekje te openen.
Hiervoor heb ik een strook van 4 x 21 cm gesneden uit Turquoise karton. deze heb ik gerild op
 7,5-8,5-16,2-17,2 cm. Vouw deze ril lijnen en plak de uiteinden over elkaar.
Beplak de strook met een easy plaatje uit het doosje, uitgestanste cirkels , visjes en zeewier.


Snijd een stuk turquoise karton op 14x21 cm en ril deze op 7,5-8,5-16-17 cm
Rond de 4 hoeken af met een rondehoek pons.
Vouw de rillijnen allemaal zodat je een boekje krijgt.
Stans uit wit karton het drieluik, vouw het in harmonica vorm en plak het in het midden van het boekje. 
Voor de binnenkant van de voorkant heb ik 2 stukjes wit karton  gesneden:
 1 x op 7 x 13,5 cm
1 x op 3,5 x 13,5 cm
En 2 stukjes designpapier:
1 x op 6,5 x 13 cm
1 x op 3 x 13 cm
Rond hiervan ook de hoekjes af, zie de foto hierboven.

Voor de buitenkant neem je dezelfde maten alleen heb ik hiervoor 2 kleurendesignpapier gebruikt ipv wit karton en designpapier.
Alle randen van het designpapier heb ik bewerkt met blauwe Distress Oxide inkt.


De 5 delen van het drieluik (voor- en achterkant) heb ik bekleed met turquoise karton en designpapier. Hierop heb ik plaatjes uit het doosje en uitgestanste visjes en een octopus geplakt.






Aan de binnenkant van de voorkant heb ik het zeepaardje geplakt samen met het uitgestanste koraal.



Nadat alles opgeplakt is kun je de luchtbellen maken met Glossy Accents.
Doe dit voorzichtig, kant voor kant en laat het eerst goed drogen voordat je de volgende kant doet, anders veeg je de druppels uit.

Gebruikte materialen:









Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren, graag tot de volgende keer!

Groetjes Geralien





Reacties

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien