Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Nieuwe ticket mal

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen op het Studio Light blog.
Heel binnenkort komen er weer nieuwe ticket mallen uit en ik heb het geluk dat ik er alvast mee aan de slag mocht. Met één van deze mallen heb ik deze kaart gemaakt. In combinatie met de Ocean View lijn heb ik de kaart gedeeltelijk omgevouwen en er een label in gestopt.
Ik zal uitleggen hoe ik het gemaakt heb.



Het label is op deze foto uit de kaart gehaald.


Uit zwart  linnenkarton  heb ik de grote maat van de ticket mal gestanst.
De middelste maat van de mal heb ik uit oranje karton gestanst.
De kleinste maat van de mal heb ik gestanst uit het designpapier dat in het doosje bij de plaatjes zit.


Het oranje papier heb ik gevouwen op ongeveer 0,5 cm onder het onderste deel van de schulprand.
Het designpapier heb ik gesneden op 2 mm onder het onderste deel van de schulprand
Plak het designpapier op het oranje papier. Plak het omgevouwen deel vast op de voorkant.


Stans uit zwart linnenkarton de rand met vissen. Vouw aan beide zijkanten 1,5 cm naar achteren en  breng lijm aan op de  omgevouwen delen.
Plak de ingelijmde stukjes aan de achterkant van het oranje papier.
Maak de rand een beetje rond zodat de rand mooi bol komt te staan.
Breng lijm aan op de zijkanten en onderkant van het oranje karton en plak het op de zwarte kaart.
De bovenkant is nu open en kan de tag achter geschoven worden.



Stans nu met de kleinste maat van de mal uit desingpapier een tag uit.
Deze tag moet nog wat kleiner gemaakt worden omdat het nu niet in de gemaakte pocket.
Snij 5 mm aan weerskanten van de tag af  en 2 cm van de onderkant. Zie bovenstaande foto.
Stans een rondje met gaatje uit zwart  karton en plak het op de tag en maak er een gaatje in. Haal een touwtje door de opening en maak er een strikje in.
Plak het plaatje met de tekst op een stukje zwart karton en plak het samen op de tag.

Versier de kaart verder met een plaatje, uitgestanst visjes en stukje washi tape.
Met een witte posca stift heb ik de oogjes op de visjes getekend.

Deze kaart is door de ronde rand niet makkelijk te versturen, dat geef ik toe maar het is wel heel leuk om te maken en je kunt de kaart natuurlijk wel persoonlijk overhandigen. 
Dat is misschien wel veel leuker.

Gebruikte materialen:






Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren!
Graag tot de volgende keer!

Groetjes Geralien






Reacties

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien