Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Winters oprol doosje

Hallo allemaal, 

Wat vind ik de Scrap Unlimited Collection van Studio Light toch mooi. De kleuren en afbeeldingen zijn zo mooi, ik kan er niet mee stoppen. Dit oprol doosje heb ik gemaakt met de deze prachtige scrapvellen. Ik heb een tutorial voor jullie gemaakt zodat jullie er ook mee aan de slag kunnen. 


Om te laten zien hoe leuk dit doosje is heb ik er een filmpje van gemaakt en is te vinden op mijn YouTube kanaal. Je kunt je gratis op mijn YouTube kanaal abonneren zodat je op de hoogte blijft van mijn video's. 





Van scrap vel SL-USC-SCRAP04 heb ik een strook van 15 x 30 cm gesneden. 


Over de lange kant heb ik het op 5-10-20-25 cm gerild. 
En over de korte kant op 5 en 10 cm.
Daarna heb ik alle vouwlijnen aan de lange kant ingeknipt tot aan de volgende rillijn.

Nu heb je de basis van het doosje al klaar. Bewerk de randen en vouwlijnen met bruine Distress inkt. Beplak de vakjes met plaatjes uit SL-USC-SCRAP12, uitgestanste ijssterren  en stempel de tekst met STAMPKJ08.



De deksel heb heb ik gemaakt van hetzelfde scrapvel en gesneden op 13, 2 x 8,2 cm.
En ril dit rondom op 1,5 cm. Knip aan iedere kant 1 rillijn in tot aan de volgende rillijn. En bewerk weer alle randen en vouwlijnen met bruine Distress inkt. 


Plak de kleine hoekjes (aangegeven met x) aan de binnenkant van de deksel vast.


Bekleed de deksel met witte raffia (of hoe heet dat draadjesspul) en plak er een doily en plaatjes op.
 

Gebruikte materialen:







Leuk dat je mijn blogpost hebt gelezen. Ik hoop dat het wat inspiratie heeft gebracht. Graag tot de volgende keer!

Groetjes Geralien Hoftijzer 



 



 

Reacties

  1. Super leuk doosje. Bedankt voor het delen.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beel leuk doosje, bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk en mooi. Bedankt voor jouw uitleg. Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige doosje en bedankt voor de video ;)
    groetjes,

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien