Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Vouwkaart met ijsberen

Hallo allemaal, 

Het is juli en ik ben al weer kerstkaarten aan het maken. Maar er komen weer prachtige nieuwe materialen uit dus daar wil ik dan toch mee aan de slag. 
Deze keer heb ik de nieuwe Layered Dies met de ijsberen gebruikt. Als er dieren in voorkomen dan moet ik er wat mee doen, dat vind ik zo leuk!


Voor deze kaart heb ik een vouwsysteem gemaakt waardoor de lagen achter elkaar gevouwen kunnen worden en het tafereel compleet is.


Ik zal proberen uit te leggen hoe ik deze kaart gemaakt heb:
Neem een witte dubbele kaart van 10,5 x 14,8 cm. Snij uit blauw designpapier  uit de paperpad een rechthoek van 10 x 14,3 cm en stans hier de grootste cirkel uit de Layered Dies  uit.
Leg nu dit rechthoek op de voorkant van de witte kaart en bepaal de plek waar de ijsberen gestanst moeten worden. Leg daarop het deel van de Layered Dies met de ijsberen op en plak het een beetje vast zodat het niet meer verschuift en stans het uit.
Beinkt het blauwe rechthoek met bruine inkt en plak het op de voorkant. 


Er is nog een kort filmpje van deze kaart te vinden op mijn YouTube kanaal. Klik op abonneren en je volgt gratis mij video's. 



Snij een ijsblauwe kaartkarton op 14,3 x 20 cm en ril het op 10 en 15 cm.
Plak dit binnen in de witte kaart. Snij het designpapier met de ijsberen op 9,5 x 13,8 cm, beinkt de randen en plak het op het grootste deel van de blauwe kaart. 

Stans uit wit kaartkarton de bergen van de Layered Dies. Stans uit blauw designpapier de grootste cirkel uit en plak het achter de bergen.

Bepaal nu dr plek waar de cirkel met bergen  geplakt moeten worden als de kaart helemaal dicht is en plak het vast.


In de paperpad zit ook vellum met teksten. De teksten Happy  en Hollydays  heb ik met de banner stans uit de Winter Joys lijn uitgestanst en samen op de voorkant van de kaart geplakt. Ook heb ik met deze set de sterren uitgestanst en bovenaan geplakt. 

De binnenkant kant van de kaart is nog versierd met een thermometer en een vierkante tekst uit het vellum. 

Gebruikte materialen:




Ik hoop dat jullie het een mooie kaart vinden en wat inspiratie heb kunnen geven met deze gave mallen!

Groetjes Geralien 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien 

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst