Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Endless Box

Hallo Studio Light fans!

Vandaag mag ik jullie weer inspireren met de mooie materialen van Studio Light.
Deze keer wil ik jullie dit leuke doosje laten zien die ik gemaakt heb met de Winter Joys lijn.
Ik kwam een soortgelijk doosje tegen op Pinterest en daar wordt het een "Endless Box"genoemd.
Het is een variant op de exploding box. Ik vind het een erg leuk project om te maken. Ik heb er ook een video van gemaakt zo is het nog beter te zien hoe het doosje werkt.
Ik vond het wel leuk om er een kerstboom model van te maken en zal aan de hand van foto's laten zien hoe ik het gemaakt heb:



Op dit filmpje is goed te zien hoe de endless box werkt:



Wil je op de hoogte blijven van mijn video's aboneer je dan (gratis) op mijn kanaal. 


Om het zo duidelijk mogelijk te laten zien  heb ik het patroon op wit papier getekend  i.p.v. zwart kraftpapier dan kan ik iets beter aangeven wat gevouwen en gesneden moet worden.



Als eerste heb ik een stuk zwart kraftpapier gesneden op 16 x 24 cm en gerild en gesneden volgens het patroon op bovenstaande foto. Je hebt dan 6 vierkantjes van 8 x 8 cm.
Stippellijn is vouwlijn en doorgetrokken lijn een snijlijn, dit heb ik bij ieder foto aangehouden.



Het tweede stuk zwart kraftpapier heb ik gesneden op 21 x 15,5 cm.
Aan dit stuk papier zit een extra plakstrookje om de verschillende stukkenpapier aan elkaar vast te plakken, dat zie je een paar foto's verderop. je hebt dan 6 vierkantjes van 7 x 7 cm en een plakstrookje.




Het derde stuk zwart kraftpapier heeft de grootte van 18 x 13,5 cm.
Snijden en rillen volgens de foto hierboven, ook deze heeft een plakstrook.
(6 vierkantjes van 6 x 6 cm en een plakstrookje)


Het vierde stuk zwart kraftpapier kun je snijden op 15 x 11,5 cm en rillen en snijden volgens de foto hierboven.
(6 vierkantjes van 5 x 5 cm + plakstrookje)


Het laatste stukje van de kerstboom: Snijden op 12 x 9,5 cm
Snij en ril het volgens bovenstaande foto.
(6 vierkantjes van 4x4 cm en plakstrookje)


Voor de deksel snijd je een stuk zwart kraftpapier van 14,5 x 14,5 cm,
Deze vouw en ril je volgens bovenstaande foto en plak de kleine stukjes vast aan de binnenkant van de deksel.





Als je alle stukken gesneden en gevouwen hebt kun je ze boven elkaar leggen van klein naar groot.
Doe lijm op de plakstrookjes.


En plak alle stukken aan elkaar vast met de plakstukjes aan de achterkant.
Zie foto hierboven.

De basis voor de kerstboom is nu klaar.
Nu kun je het gaan versieren!

De vierkantjes designpapier zijn allemaal een halve centimeter kleiner dan het vierkantje van de kerstboom. Dus onderaan op de vierkantjes van 8x8 cm heb ik designpapiertjes geplakt van
 7,5 x 7,5 cm.  Voor de vierkantjes van 7 x x7 cm dus designpapiertjes van 6,5 x 6,5 cm enz.


In het midden heb ik allemaal vierkantjes uit het bruine designpapier geplakt, omdat ik hier de zwarte letterstickers uit het boekje van Jenine's Mindful Art Collection op heb geplakt.
Verder heb ik de kleuren zo goed mogelijk verdeeld.





Om de letters Merry en CHRISTMAS heb ik met een zwarte fineliner een vierkantje getekend uit de losse pols.
Dit heb ik ook gedaan bij de wat rustigere designpapiertjes.
Daarna heb ik alle vierkantjes versierd met plaatjes en washi tape.


Als laatste heb de deksel versierd met designpapier en plaatjes.
ook de vierkantjes die zichtbaar zijn als het doosje helemaal opgevouwen is heb ik beplakt met designpapier. 

Gebruikte materialen:









Zo, dit was een heel verhaal. Maar ik hoop dat jullie het een leuk project vinden en mijn uitleg duidelijk is.

Tot de volgende keer! 
Groetjes Geralien Hoftijzer




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien