Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Valentijnskaart

Hallo Studio Light Fans!

Vandaag op deze dag van de liefde: Valenstijnsdag mag ik een kaart laten zien op
 het Studio Light blog.
Dat kan dan natuurlijk niet anders dan een Valenstijnskaart zijn.
Ik heb een soort easel kaart gemaakt met de cardshaepe mal uit de Denim Saturdays lijn.
Hiervoor heb ik het gestipte papier uit de nieuwe Ultimate Scrap Collection gebruikt.
Natuurlijk heb ik er ook een aantal nieuwe mallen bij gebruikt zoals één van de nieuwe Layered Dies.
Aan de hand van foto's wil ik uitleggen hoe deze kaart gemaakt is:




Met de cardshape mal uit de Denim Saturdays lijn heb ik 2 kaarten gestanst uit kraftpapier.
De eerste is gerild op 9 cm vanaf de rechte kant.
De tweede kaart is 2 x gerild om de  4,5 cm.


Stans de middelste maat van de mal uit het bolletjes scrapvel. Doe dit 1 keer uit de rood/witte en 1 x uit de zwart/witte.
Snij het zwart/witte bolletjes vorm op 9,5cm vanaf de golvende kant.
Bij het rood/witte bolletjes vorm ook op 9,5 cm vanaf de golvende kant maar snij uit de rest  nog 2 stroken van 4cm.
Teken met een zwarte fineliner randjes langs de buitenkant en teken er ook streepjes in. Doe dit gewoon uit de losse hand. Het mag best een beetjes slordig zijn, heb ik ook gedaan.
Stans een pijl met de mal uit de Create Happiness lijn en plak die op het rode bolletjes papier samen met een stukje Washi tape met de tekst Love.



Vervolgens kun je het scrappapier op de kraft kaarten plakken.
Het gedeelte waaop ik alleen de tape geplakt heb daarop plak je het grootste deel van de ander kaart.
Dan is je basiskaart al klaar.


Nu gaan we de Layered Dies stansen uit verschillende kleuren papier.
Op de foto hierboven zie je de volgorde van kleuren en hoe ze op elkaar geplakt moeten worden.


Stans uit een restje zwart/wit bolletjes papier een gedeelte van de tag. Hiervoor heb ik de mal uit de Create Happiness lijn gebruikt. De tag heb ik op 8,5 cm afgesneden. Anders is het te groot.
Voor de stevigheid heb ik nog een dezelfde stuk gestanst uit wit karton en op elkaar geplakt.
Op de tag heb ik ook de lijntjes getekend.
Op de tag kun je het hart plakken.
De tag heb ik op ongeveer 1cm vanaf de onderkant van het voorste deel van de kaart geplakt.
Door de opening heb ik een jute touwtje gehaald
Het & teken heb ik gestanst uit zwart papier en ook opgeplakt.


De tekst You Color My World heb ik uit rood papier gestanst en op het liggende deel van de kaart geplakt.
Om het voorste deel van de rechtop staande kaart tegen te houden heb ik 2 ronde plaksteentjes op de zwarte rondjes geplakt. Lekker subtiel.

De gebruikte materialen:







Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben opgedaan!
Graag tot de volgende keer!

Groetjes van Geralien













Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien