Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Magic Time

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer een creatie laten zien met de mooie materialen van Studio Light.
Het is mijn allereerste kerstkaart van dit jaar.
Deze Four Fold card heb ik gemaakt met de nieuwe Essentials van Studio Light.
Het designpapier komt uit één van de A5 paperpads PPSL95.
De kleuren en dessins zijn geweldig!



Als de kaart helemaal dicht gevouwen is, ziet het er zo uit.



Ik zal aan de hand van wat detailfoto's laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Voor de basis heb ik strook kraftpapier van 15 x 30,4 cm  gebruikt die gerild wordt op
 5,5-13-20,5 cm.


Zoals je op de foto ziet heb ik de meest linkse rechthoek op 12 cm hoogte afgesneden. 
De 2 volgende rechthoeken zijn op 13,5 cm afgesneden.
Als je de kaart nu in zigzag vouwt is het model van de kaart zichtbaar.
Bewerk de randen en vouwlijnen met bruine inkt.

Snijd uit het blauwe designpapier met bolletjes uit de paperpad nu 2 rechthoeken van 5 x 11,5 cm, bewerk de randjes met bruine inkt en plak ze op de voor-en achterkant van het eerste rechthoek van de kaart.
Snijd nu uit het zwarte designpapier met de huisjes een rechthoek van 7 x 13 cm en plak het op de tweede rechthoek op de kaart.
Snijd uit het blauwe/wit gestreepte designpapier een rechthoek met de dezelfde afmeting als de vorige en plak het op.
Snijd uit het zwart met sterretjes designpapier een rechthoek van 9,4 x 14,5 cm en plak deze ook op.




Voor de aankleding van de kaart heb ik dus veelal de Essentials stamps en Stamp & Die cut gebruikt.
Met de sterren  mal uit  BASICSDC20 heb ik alle 3 sterren 2 x gestanst uit groen designpapier uit de paperpad. Deze sterren heb ik op elkaar geplakt, d.w.z. 2 sterren van dezelfde maat op elkaar. Zo krijg je stevige sterren en ze zijn dubbelzijdig bedrukt. Bewerk de randen met bruine inkt.
De grootste ster heb ik onderaan de voorste flap van de kaart geplakt en de middelste maat net wat hoger. Laat de sterren net wat voorbij de rand steken. De kleinste ster heb ik bovenaan de volgende flap geplakt.
Het vlaggetje uit BASICSDC18 heb ik 2 x gestanst uit kraftpapier en heb op 1 de tekst Magic Time en op de andere een ster gestempeld.
Bovenaan in de voorste flap van de kaart heb ik een gaatje geponst en hier doorheen een jute touwtje gehaald en hier aan weerskanten een vlaggetjes gehangen. daarna heb ik er ook nog een bedel aan gehangen en toen een strik in gemaakt.
De snowglobe komt uit dezelfde Stamp & Die cut set en heb ik gestempeld op kraftpapier en daarna uitgestanst met de bijpassende mal.
De snowglobe is op de het zwarte deel op de kaart geplakt.


Met de fotoframe mal uit de So Spring lijn heb ik uit zwart kraftpapier het frame gestanst.
Uit bruin kraftpapier heb ik de hertenkop gestanst en samen in het midden van het blauw/wit gestreepte deel geplakt.
Verder heb ik er nog wat uitgestanste sterren bijgeplakt en een paar sterretjes gestempeld met STAMPSL296.


Voor het laatste deel van de kaart heb ik op een strookje van 9,4 x 5 cm uit het blauwe sterretjes papier uit de paperpad de huisjes gestempeld.
Dit strookje papier heb ik op de onderkant van het zwarte papier geplakt met aan de bovenkant een opening zodat de tag erachter kan.
De tag heb ik gemaakt van kraftpapier van 5 x 11 cm waar ik aan de bovenkant de hoekjes heb afgesneden. Op deze tag heb ik de sterren van STAMPSL296 gestempeld.
Bovenin de tag heb ik 2 gaatje geponst en hier doorheen een touwtje gehaald en gestrikt. 
En toen was mijn eerste kerstkaart klaar :)

Hieronder nog even een overzicht van de gebruikte Studio Light materialen:









Ik hoop dat jullie ook al wat inspiratie hebben gekregen voor de komende kerst.
Leuk dat je mijn post gelezen hebt en graag tot de volgende keer!

Creatieve groet van Geralien Hoftijzer



Reacties

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien