Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Hello Spring

Hallo allemaal,

Met de ovale basic stans mal van Studio Light heb ik dit ei gemaakt.
Ik heb de 3 ovalen resp. uit crèmekleurig linnenkarton, paars  linnenkarton en uit groen designpapier gestanst.
Vervolgens heb ik ze horizontaal op een scoringboard gelegd.
De crèmekleurige ovaal heb ik op 16,5 cm gerild, de paarse ovaal op 16 cm en de groene ovaal op 15,5 cm. De randen van het gekleurde papier heb ik met bruine Distress inkt bewerkt.
Alle ovalen heb ik op de rillijn gevouwen en daarna op elkaar geplakt.


Om het ei rechtop te kunnen laten staan heb ik een schraag gemaakt van crèmekleurig linnenkarton van 11 x 27 cm. Deze is gerild op 8,5-17-20,5-23 cm. Deze heb ik in harmonicavorm gevouwen en aan elkaar geplakt. Vervolgens heb ik de schraag achterop het ei geplakt. 


Het ei heb ik verder versierd met verschillende stansjes en plaatjes.
Alles heb ik in 3D op het ei geplakt 
De tekst SPRING heb ik met de losse letters van STAMPSL159 op een restje oranje designpapier gestempeld en uitgeknipt.


Op het platte gedeelte heb ik blaadjes en een bloem uit de aesy vellen in 3D op elkaar geplakt en als laatste een lichtblauw plaksteentje in het hart van de bloem geplakt.

Hieronder vindt je een overzicht van de gebruikte materialen.







Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben opgedaan.
Graag tot een volgende keer!

Creatieve groetjes van Geralien





Reacties

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien 

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!