Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Giftcard houder

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie graag deze giftcard houder laten zien die ik gemaakt heb met de Card Shape mal uit de Celebrate Spring lijn van Studio Light.
Het harmonicagedeelte van deze Card Shape leent zich heel goed om er een giftcard in te stoppen.
Het is natuurlijk heel erg leuk om deze mal op verschillende manieren te gebruiken.
Hieronder leg ik uit hoe ik dit cadeau gemaakt heb:



Benodigde materialen:
*Cardshape CARDSHAPCS07
*STENCILHH23
*Wit linnenkarton
*Kraftpapier
*Plakparels
*Wit organza lint
*Distress ink Walnut Stain
*Jute touw
*Houten hekje



Beschrijving:
Deel 1:
Neem een stuk linnenkarton dat net zo groot is als de card shape; 13,5 x 25,5 cm
Ril en vouw alle rillijnen die aangegeven zijn.
Snij in de middellijn van het harmonicadeel (de delen van 3 cm hoog) een gleuf van 8 cm breed.
En plak deze delen aan beide zijkanten aan elkaar vast. dus niet helemaal dicht want dan past de giftcard er niet meer tussen.
Deel 2:
Neem een stuk linnenkarton van 13,5 x 19 cm en ril het op 9 en 10 cm.
Vouw de rillijnen.
Plak het harmonicadeel en smalle plakstrook van deel 1 tussen de beide rillijnen van deel 2.


Plak het deel van van deel 2 dat nu achter deel 1 zit vast aan deel 1.
De basis voor de giftcard houder is nu klaar.
Snij nu a.d.h.v. je card shape 6 stukken designpapier  (3 stuks uit BASISCS232 en 3 stuks uit BASISCS233) wat op de grote delen van je giftcardhouder past. 
Snij ook 2 stroken designpapier van 13 x 2,5 cm uit BASISCS232.
Bewerk alle randjes van het designpapier met de Distress inkt.
Plak de smalle strookjes op het harmonicadeel waar de giftcard in kan.
Plak op het middelste deel van de achterkant eerst een stuk lint en plak het designpapier er over heen. Plak een stuk designpapier samen met een ballonnenrand (gestanst uit kraftpapier) op de voorkant.


Snij uit wit linnenkarton en designpapier de rechthoekige vormen van de card shape.
Haal het Organza lint naar de voorkant van de  giftcard houder en plak de rechthoekige vormen hier overheen. Nu kan het organza lint aan de voorkant gestrikt worden en hiermee wordt de giftcad houder gesloten.
Stans het ovaal ook uit kraftpapier en plak het samen met het plaatje met de vlinders uit EASYCS557 op de rechthoekige vormen. versier de voorkant verder.



Voor de versiering aan de binnenkant heb ik  met behulp van de mooie vlindermalletjes ,die ook bij de card shape zitten,  2 grote vlinders uit wit linnenkarton geknipt en 2 kleine vlindertjes uit het designpapier.  Deze vlinders heb ik 2 aan 2 op elkaar geplakt met 3 plakpareltjes op het lijfje.
Vervolgens heb ik ze aan weerszijden van de opening voor de giftcard  geplakt. 
Met de stamp & die cut set heb ik 2 kalendertjes gestanst uit BASISCS232.
1 kalendertje heb ik aan de roze kant bestempeld met Birthday en het andere kalendertje heb ik bestempeld met het kalendertje, de maand June en 14 omcirkeld.
Ook heb ik nog een paar hartjes uit kraftpapier gestanst en opgeplakt.


Uit EASYCS559 heb ik de tag Happy Birthday gehaald en er een stukje jute touw doorheen gehaald en met 3D foampads opgeplakt.

Nou nou het is weer een heel verhaal geworden, ik hoop dat het een beetje duidelijk is .
Ik wens iedereen een fijne knutsel week toe en graag tot de volgende keer!

Creatieve groetjes van Geralien 


Reacties

  1. Mooie kaart heb je gemaakt !!!
    leuk om cadeau te geven.
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien 

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!