Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Kersthanger

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer een creatie laten zien op het Studio Light blog.
Mijn favoriete kleur is roze dus je kunt je voorstellen dat ik helemaal enthousiast ben van het kaartenblok Sweet Winter Season.
Alle kaarten in het blok zijn even mooi, dus ik kon niet kiezen welke ik als eerste wilde maken.
Daarom heb ik weer een deco hanger gemaakt.
Heel leuk om als  kerstversiering straks op te hangen.
 Op mijn eigen blog had ik dat al eens laten zien maar ik wil het ook nog graag een keer op het Studio Light blog laten zien.
En ik zal jullie zo goed mogelijk proberen uit leggen hoe ik het gemaakt heb, in woord en beeld.
Ik heb daarom zoveel mogelijk foto's gemaakt om alle details goed te laten zien.


Gebruikte materialen:
*Structuurpasta
*Krafpapier
*Witte Gesso
*Papier Distresser
*Billenpons
*Deco materiaal: houten kerstfiguren, knoopjes, bedels, belletjes, kraft tag
*Witte marker
*Jute touw


Allereerst heb ik de 4 rechthoekige kaarten die mij het meest aanspraken uit het kaartenblok gehaald.
Uit het kraftpapier heb 4 enkele kaarten gesneden van 11 x 15,3 cm
Alle hoekjes van het designpapier en de kraftkaarten heb ik met de billenpons bewerkt.
Vervolgens alle randen met de papier Distresser en de witte Gesso bewerkt.
Met een perforator heb ik in aan de boven - en onderkant van de kraftkaarten 2 gaatjes geperforeerd.
Door deze gaatjes worden de losse delen straks aan elkaar bevestigd d.m.v. stukje jute touw.
In de onderste kaart hoeven alleen aan de bovenkant gaatjes gemaakt te worden om dat aan de onderkant geen touw meer doorheen hoeft.


Hanger 1:
Met STENCILFF16 heb ik een ijssterren rand gestanst uit wit linnenkarton. Deze rand heb ik tussen het designpapier en de kraftkaart geplakt.
Perforeer nu ook gaatjes in het designpapier.
Verder heb ik met STENCILFF14 en STENCILFF15 de kerstboom, de dennenappeltjes en de hulst takjes gestanst.
De geëmboste delen van hulst takjes heb ik met de witte marker ingekleurd zodat ze nog wat mooier naar voren komen.
Het houten kerstboompje en de blauwe knoopjes maken het verder af.


Hanger 2:
Deze is bijna hetzelfde als het voorbeeld in het blok geworden.
Ik heb er alleen een blauw bloemetje, houten ster en een hulst takje aan toegevoegd.



Hanger 3:
Dit een blauwe kaart, dat breekt al het roze een beetje.
Deze kaart vind ik erg mooi maar ik vond het designpapier een beetje kaal en heb er een takje en een dennenappeltje op aangebracht met MASKFF04 en structuurpasta.
Nadat e structuurpasta gedroogd is kunnen de plaatjes er op geplakt worden.
Om de hele hanger heb ik een jute touw dubbel omheen geslagen en met 2 nietjes vastgezet.
Ook heb ik er nog een bedeltje aan gehangen.
Verder is deze hanger versierd met wat houten figuurtjes en 2 witte knoopjes.



Hanger 4:
Bij deze hanger heb ik de ijssterren rand aan de onderkant gemaakt.
Achter het plaatje met de rendieren heb ik een kraft tag geplakt met daar doorheen een stukje wit kant.
Om het kant heb ik een stukje jute touw geknoopt met 2 zilverkleurige belletjes eraan.
Verder nog een paar houten figuurtjes, roze knoopjes en een uitgestanst hulst takje.


Als alle 4 de delen klaar zijn kun je ze aan elkaar verbinden met stukjes jute touw.
Maak aan de achterkant een 3-dubbele knoop.
Controleer hierbij wel dat de hangers allemaal recht hangen en 
allemaal op dezelfde afstand tussen elkaar.


Bedankt voor het lezen van mijn blogpost en graag tot de volgende keer!

Groetjes Geralien Hoftijzer










Reacties

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien