Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Frozen Forest in stervorm

Hallo allemaal,

We zitten al weer volop in de kerstkaarten bij Studio Light.
Maar wat wil je ook met al die mooie nieuwe spullen van de Frozen Forest lijn?
Persoonlijk ben ik helemaal fan van de Card shape ster.
Met deze mal kun je heerlijk variëren.
Ik heb het natuurlijk weer nét op een andere manier gebruikt als dat de mal bedacht is.
Maar dat maakt het juist zo leuk! Op deze manier kun je er namelijk lekker veel creativiteit op kwijt.
Hieronder probeer ik uit te leggen hoe ik deze kaart gemaakt.


Gebruikte materialen:
*Scrapvel kraft 30,5 x 30,5 cm
*Card shape CARDSHAPEFF03
*Zwart kraftpapier
*3D sneeuw
*Decomateriaal zoals houten sterretjes, verbandgaas, touw, kant, bedeltje en zwarte plakparels



Werkwijze:
Vouw het kraft scrapvel dubbel en leg de bovenkant van de card shape mal tegen de vouw aan.
Trek de vorm om op het scrapvel en knip of snij het uit. Doe dit ook met de achterkant en laat aan de bovenkant de 2 punten van de ster aan elkaar vast zitten.
Bewerk de randen van de sterren met de 3D sneeuw.


Snij uit het zwarte kraft 2 sterren, 1 maat kleiner dan de omtrek.
Snij uit het BASISFF227  ook 2 kleine sterren.
Plak de sterren op de kaart.
Snij uit bruin kraftpapier een kleine tag.
Haal door de openingen touw en hang er bedeltje aan.
Plak ze op de kaart met plaatjes uit EASYFF540 en EASYFF534.
Happy New Year heb ik gestanst uit zwart kraftpapier met STENCILFF13 en op de bruine tag geplakt. Uit bruin kraft papier heb het vogeltje en de dennenappeltjes gestanst met STENCILFF13 en STENCILFF14.
Voor de andere ster heb ik een 3D plaatje gebruikt uit EASYFF532 en daarachter een stukje verbandgaas geplakt.
Uit zwart kraft papier heb ik ook een kleine tag gesneden en daar doorheen een stukje kant gehaald en een strikje van jute touw omheen gemaakt.
Ook heb ik er 2 houten sterretjes opgeplakt.
Met STENCILFF15 heb ik hulstblaadjes gestanst uit bruin kraft papier. 
Met zwarte plaksteentjes zijn de besjes gemaakt.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze stervormige kaart.
Tot de volgende keer!

Groetjes Geralien



Reacties

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien