Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Wintertafereel op canvas schildersdoek

Hebben jullie ook jullie kerstkaarten voor dit jaar allemaal af en verstuurd?
Ik wel..
Maar vind het zo jammer dat ik nu al dat mooie kerstpapier en die mooie mallen op moet ruimen.
Daarom heb ik dit wintertafereeltje gemaakt op de achterkant van een canvas schildersdoek.
Het mooie Scandinavian Winter papier is daar heel mooi bij te gebruiken.
Van deze creatie kun je nog tot ver na de kerst genieten...



Wat heb ik allemaal gebruikt:
*Canvas schildersdoek van 20 x 20 cm
*Wit cardstock 
*Distress inkt Walnut stain
*Witte Gesso
*Blauwe decoratie sliertjes (Kerstafdeling tuincentrum)
*Mallen Marianne Design:CR1224 en LR0286
*Stempel Marianne Design EC0133
*Mallen Noor! Design: 6002/0358, 6002/2036, 6002/2022, 6002/2029 en 6002/2033
*Mal lang hekje, ik weet niet meer van welk merk het is
*Kraftkarton en Chocoladebruine cardstock
*Houten sterretjes
*Witte embossingpoeder


Beschrijving:
Beschilder de voor- en achterkant van het schildersdoek met de witte Gesso.
Snij het basispapier (BASISSD178) op ongeveer 20,5 x 20,5 cm (iets groter dan het doek is).
Meet binnenkant van het raamwerk op snij die afmeting in het midden uit je vierkant van het basispapier.
Stans de ijspegelrand uit wit cardstock en plak het aan de bovenkant van het raamwerk.
Plak het papier op de achterkant van het schildersdoek. Laat het goed drogen en snij het basispapier rondom op maat. Bewerk de buitenste randen met de Distress inkt.
Neem de maat van de binnenkant van het raamwerk en snij dat uit BASISSD176. 
Smeer de achterkant van het canvas doek in met lijm en plak het vierkant daarop.
Stans de ijssterren-cirkel uit wit cardstock en plak het samen met het plaatje met winterse landschap binnen in het doek.
Snij uit kraftkarton een strook van 7 mm breed. Hierop met de embossingpoeder de tekstjes Ice, Snow en Cold stempelen en verhitten. Snij de tekstjes op maat en plak ze met 3D foam op.
Stans uit kraft karton het hek, de herten en de tekst winter. Bewerk de bovenste punten van het hek, het bovenste deel van de tekst winter en de vlekjes van de herten met de Gesso.
Stans uit wit cardstock 4 kerstbomen en de ijsster.

Leg blauwe sliertjes onder op het doek en plak hierop het hekje. Plak 2 kerstbomen aan
 beide zijden. Plak de andere 2 kerstbomen er met 3D foam iets verspringend er bovenop.
Plak daarna de hertjes met 3d foam op.
Stans 2 dennenappels uit het chocoladebruine cardstock en bewerk ze met witte Gesso.
Plak de dennenappels linksonder op.
Plak bovenaan de tekst Winter, de ijsster en de houten sterren.

Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben op gedaan!

Ik wens iedereen fijne feestdagen en een voorspoedig 2015!!

Tot de volgende x!!




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien